Hjemmepatienter
Bestilling
Hospitalsafdelingen laver en rekvisition (recept) på den medicin, du skal have leveret. Rekvisitionen kan gælde til én eller flere udleveringer.
Når rekvisitionen gælder til én udlevering, skal du selv kontakte hospitalsafdelingen, når du mangler medicin for at få en ny rekvisition.
Er rekvisitionen til flere udleveringer, bestiller Sygehusapoteket en ny rekvisition til dig, når den gamle er udløbet.
Det meste medicin bliver automatisk leveret til dig. Hvis du selv skal bestille nye forsyninger af medicinen, aftaler vi det med dig i forbindelse med opstart som hjemmepatient.
Modtagelse
Et team på 3 farmakonomer er ansvarlig for leverance af medicin til hjemmepatienter. Sygehusapoteket benytter regionens egen transport med faste chauffører. Ruterne og leveringsdato er bestemt efter, hvor man bor.
Medicinen skal altid modtages af en person.
Det er vigtigt, at du eller en anden er hjemme i tidsrummet kl. 6-15 på leveringsdagen for modtagelse af medicinen. Ellers tager chaufføren medicinen med retur. Medicinen må ikke sættes på adressen eller afleveres i postkassen.
Hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet, kan du udfylde en fuldmagt og få en anden til at modtage medicinen for dig.
Chaufføren skal desuden have kvittering for, at medicinen er modtaget.
Patientvejledning
Læs mere om, hvordan udlevering af medicin foregår:
Kontakt os
Det er vigtigt, at du kontakter os, hvis:
- du bliver indlagt, uanset hvilket hospital eller afsnit, du er indlagt på. Det skal du gøre af hensyn til stop/ændring i levering af medicin til din privatadresse for den periode, hvor du ikke er hjemme.
- der er ændringer i din behandling.
- der er ændringer til din levering. Du skal som minimum kontakte os 4 hverdage før leveringsdagen.
- du stopper i behandling, så du ikke længere skal have medicin tilsendt.
- du helt stopper med at bruge medicin, ernæring og/eller væsker, så vi kan indstille din levering.
Skriv til os på mail
Al skriftlig kommunikation foregår via sikker Digital Post. Her kan du trygt oplyse både CPR- og telefonnummer.
Skriv til os med Digital Post (login med MitID)
Husk at angive din bestilling eller ændring tydeligt i mailen.
Du er også velkommen til at kontakte os telefonisk, hvis du har spørgsmål.
Kontaktpersoner
Jette Toft
Telefon: 40 82 89 62
Tina Brunø Knudsen
Telefon: 40 82 89 77
Ida M. Nielsen
Telefon: 41 18 50 11
Vi træffes bedst: mandag–fredag kl. 08.00-10.00 og 14.00-15.00
Kontakt
Telefon
97 66 57 99Mandag-fredag 8.00-10.00 og 14.00-15.00
Åbningstider
Mandag-fredag 8.00-15.00
Sikker mail
Skriv til os med Digital Post (login med MitID)