Medicinbokspatienter
Udlevering af medicin til medicinbokse
Med medicinbokse kan du afhente din medicin lokalt. Desuden kan du selv vælge, hvornår du vil hente medicinen, idet afhentning kan ske døgnet rundt alle ugens dage.
Sådan bestiller du medicin
Du kan enten have en aftale med hospitalet om, at din medicin er en engangs- eller en flergangsudlevering. Alt efter hvilken ordning du er på, er det forskelligt, hvordan du får fornyet din recept.
Engangsudlevering
Hver gang du mangler sygehusmedicin, skal du kontakte den hospitalsafdeling, der er ansvarlig for din behandling. Når du har kontaktet afdelingen, bestiller personalet den medicin, du har behov for på Sygehusapoteket. Husk at kontakte afdelingen i god tid, inden du mangler medicin. Du skal forvente, at der kan gå op til 4 hverdage fra afdelingen, har sendt rekvisition til Sygehusapoteket, og til medicinen bliver leveret i boksen. Du modtager en SMS, når medicinen er klar til afhentning i medicinboksen.
Flergangsudlevering
Der er oprettet en recept til flere udleveringer i medicinboksen. Du er således selv ansvarlig for at genbestille medicinen, når du mangler.
Du genbestiller din medicin ved at udfylde en digital blanket. Tilgå blanketten via dette link:
Husk at bestille medicinen i god tid. Gerne 7 dage før du ønsker levering i medicinboksen. Du modtager en SMS, når medicinen er klar til afhentning i medicinboksen.
Hvis der ikke er flere bestillinger tilbage på recepten eller recepten er mere end 2 år gammel, beder Sygehusapoteket hospitalspersonalet forny recepten til dig. Det skal du ikke selv gøre.
Vejvisning til medicinboksen
Sådan åbner du medicinboksen
Har du modtaget flere SMS’er med forskellige pinkoder? Så er din medicin fordelt i flere rum i medicinboksen. Gentag hele proceduren med begge/alle tilsendte pinkoder.
Problemer med medicinboksen? Ring til det nummer der står anført på medicinboksen.
Bemærk: Du kan ikke ringe til afsendernummeret på denne SMS.
Kontakt og mere viden
Spørgsmål til brug af medicin
Har du spørgsmål til medicinen og brugen af denne, skal du kontakte den afdeling, hvor du er i behandling.
Spørgsmål til leverance
Har du spørgsmål til en leverance, er du velkommen til at kontakte Sygehusapoteket.
Telefon: 40 19 03 63
Telefontid: Hverdage 8.00-15.00
Skriv mail: Skriv til os med Digital Post (login med MitID)
Sygehusapotekets åbningstid: Mandag-fredag 08.00-15.00
Tekniske problemer
Oplever du tekniske problemer ved medicinboksen, skal du ringe til det telefonnummer, der angivet på medicinboksen.