Bliv vores nye indkøber – og vær med til at sikre de rigtige lægemidler til patienterne!

Er du en skarp indkøber med et godt hoved for tal og en passion for at gøre en forskel? Vil du være med til at optimere brugen af lægemidler på hospitalerne i Region Nordjylland? Så læs med her!

Hos Sygehusapoteket i Region Nordjylland søger vi en engageret og dygtig indkøber i et vikariat fra omkring 1. oktober 2025 til 31. juli 2028 til vores indkøbsteam. Vi er et tæt og positivt team af farmakonomer, der brænder for at sikre de rigtige lægemidler til de rigtige patienter – og vi har brug for dig til at hjælpe os!

Hvad skal du lave?

Som indkøber hos os bliver du en nøglespiller i at sikre, at vores hospitaler altid har de lægemidler, de har brug for. Dine opgaver, som du skal løse i samarbejde med dine kollegaer, kommer til at spænde bredt og vil inkludere:

  • Indkøb af lægemidler fra forskellige grossister og producenter.
  • Estimering og opfølgning på salg af lægemidler – du skal holde styr på pengene og sikre, at vi får mest muligt for dem.
  • Takstindlæsning og opfølgningsarbejde hertil.
  • Samarbejde med Amgros og de andre afdelinger på Sygehusapoteket – det er vigtigt, at vi spiller godt sammen.

Håndtering af restordrer og sikring af et optimalt leveringsflow – vi skal undgå, at patienterne mangler lægemidler!

I din stilling er der stor mulighed for at påvirke, få ansvar og have indflydelse på dit arbejdsområde. Vi sætter fagligheden i højsædet, og du får i samarbejde med dine dygtige kollegaer mulighed for at udvikle vores faglige område.

I din oplæring vil du få tildelt en mentor, der hjælper dig med at få en god og tryg start.
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte os for et uforpligtende kaffemøde.

Hvem er du?

Du er en person, der trives med ansvar og er vant til at jonglere mange bolde i luften. Du er struktureret, omhyggelig og har et skarpt øje for detaljer. Du er en teamplayer, der gerne giver en hånd med og deler din viden. Og så er du ikke bange for at tage initiativ og komme med nye ideer til, hvordan vi kan gøre tingene bedre.

Vi forventer, at du:

  • Har erfaring med indkøb – det er et plus, hvis du har kendskab til lægemiddelområdet.
  • Er god til tal og har lyst til at arbejde med IT-systemer.
  • Er uddannet farmakonom, eller har en anden relevant uddannelse. En Diplomuddannelse i Supply Chain Management er et stort plus
  • Er god til at kommunikere – både skriftligt og mundtligt. Du skal kunne tale med både læger, sygeplejersker, leverandører og dine kolleger.

Har lyst til at bidrage til rational farmakoterapi og sikre den bedst mulige lægemiddelbehandling til patienterne.

Hvad kan vi tilbyde dig?

  • En spændende og udfordrende stilling i et stærkt fagligt miljø.
  • Et team af dygtige og engagerede kolleger, der altid er klar til at hjælpe.
  • Mulighed for at udvikle dine kompetencer og tage ansvar.
  • Fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde.
  • En arbejdstid på hverdage mellem 8:00 og 15:24 (fuldtid).
  • Løn efter gældende overenskomst, pensionsordning og betalt frokostpause.
  • En uformel og humoristisk tone, hvor vi værdsætter et godt kollegaskab.


Lyder det som noget for dig?


Så send os din ansøgning med CV og eksamenspapirer senest søndag d. 17. august 2025 via Region Nordjyllands elektroniske ansøgningssystem.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag d. 25. august 2025.

I forbindelse med ansættelse indhentes straffeattest og ansættelse er betinget heraf.


Har du spørgsmål?

Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Lecia Møller Hansen på tlf.nr. 20 15 47 98 eller lecia.n@rn.dk – Jeg er tilgængelig i uge 28 og 33.
Du kan også læse mere om Sygehusapoteket Region Nordjylland på https://sygehusapoteket.rn.dk/ (se afdelingen Lægemiddelinformation)

Vi glæder os til at høre fra dig!

Søg job